פרויקט הבית 8 – עיצוב המטבח ב'


שלב בחירת השיש:

שלב זה היה מתסכל ביותר. מזה כבר 15 שנה אני גרה בבית עם מטבח בצבע חום ושיש בצבע חול. לא יכולתי יותר לראות את הצבע הזה. רציתי שיש בצבע תכלת. והתחלתי לחפש (שוב) באינטרנט ומדהים היה לראות איך בחו"ל יש בשפע שיש למבטח בצבע תכלת/כחול ואיך בארץ אין כלום. טוב! לא מדויק. יש שיש כחול אבל למטבח ממליצים לקחת גרניט. וגרניט כחול אין בארץ. גם הסתכלתי על הפתרונות אחרים ומצאתי שיש מעובד ביחד עם פצפוצי זכוכית (דבר משגע בעניי) . וכל פעם התבכיינתי לבעלי למה בארץ תמיד מקבלים את התשובה : לא נהוג!! למה אין אחד שמרים את הכפפה ומביא את זה לארץ?
 פלטת זכוכית





מהסוג הזה יש בכל הצבעים
מה שתבקשו: לילך סגול צהוב ירוק אדום כסף ורוד וכו...


הייתה גם התלבטות אם לעשות דמוי עץ

אז כפי שכתבתי הסתובבתי בכל חנויות השיש כולל יבואנים שמוכרים פלטות בלבד. אחר כך עלינו למצוא את המעבד והחותך. הדגמים חזרו על עצמם. עד שמצאתי אחד משגע בצבע לבן צח (קוורץ לבן מאיטליה)!



וכאן מתחיל סיפור שלצערי לא אוכל לפרט את שם החנות על מנת לא לקבל תביעת דיבה. רק אציין שהחנות נמצאת באזור אי.די דיזיין בר"ג וממותגת כיבואנית פלטות מאיטליה. הגענו שישי בוקר אחד ומצאתי שם פלטה משגעת. שאלנו מה המחיר של הפלטה. 1800 ₪ למטר הוא אמר. חזרתי על מילותיו לוודא שהבנתי נכון והוא אישר. המחיר היה זול יחסית למה שראינו עד כה. סימנתי לבעלי בוא נתקדם והבחור הזמין אותנו לעלות למשרד שלו. התחיל לעשות רושם על כך שהוא מכר אתמול 10 פלטות כאלה לאיזה "מליין" מסביון. אותי זה לא הרשים.. נהפכו. אני מה זה בורחת מאנשים כאלה. התפלספות לא בשבילי. בוא תוכיח את עצמך. התיישבנו על תוכנית המטבח, כמה מטר' צריך, איזה גימור וכו... משהו לא הריח לי טוב בבן אדם. אמרתי לבעלי בוא נחשוב על זה עוד קצת. ירדנו בחזרה לכיוון איכן שהיו הפלטות ואז בזווית העין אני קולטת פלטה עוד יותר יפה, עוד יותר לבנה ושאלתי אותו מה המחיר:


זו אני יכול לעשות לך אותה ב1500 ₪ למטר אם את לא צריכה יותר מפלטה כי זו האחרונה והיא אפילו יותר יפה מראשונה כי זה סוג הקוורץ שיכולים להוסיף מתחת לפלטה אור LED והיא כולה שקופה. זו פלטה שבדרך כלל אני מוכר בין 2800 ל3200 ₪.

-        או קיי – תן לנו לחשוב על זה.

כל השבוע חשבתי על הפלטה המיוחדת ובמחיר מציאה. יום שישי שלאחר מכן חוזרים אליו. באנו שתתן לנו הצעת מחיר לשיש האחרון שראינו. אין בעיה הוא עונה. שוב עולים למשרד שלו.. שוב מתפלסף על איפה ובכמה הוא עשה שיש לאחרונה ומוציא לנו הצעת מחיר : 29000 ₪!!
נחנקנו. איך בדיוק 7 מטר ב1500 ₪ הגעת לסכום הזה?
למה 1500 ₪ . השיש הזה עולה 2500.
אבל לפני רגע למטה אמרת 1500 ₪ בגלל שזו פלטה אחרונה.... "אהה לא הבנתם אותי נכון... בלה בלה בלה .. בלה בלה בלה".
הסתכלתי על בעלי.... בעלי הסתכל עליי וקמנו.
- רגע לאן אתם הולכים? אפשר להסתדר...
- לא! לא נירא לי אני עונה לו. לא סובלת שקרנים
יומיים אחרי זה הוא מתקשר אלינו. בוא הייתה אי הבנה . התבלבלתי בלה בלה בלה .. בלה בלה בלה.
ואני מאד רציתי את השיש. כי האמת.. במשך יומיים אני "בוכה" לבעלי: יוו איזה שיש יפה זה היה . יוו איזה שיש יפה ...
אז חזרנו אליו.
ולא תאמינו!! הוא עושה לנו שוב את אותו קטע. "תגיד לי.. אתה זוכר ששבוע קמנו באמצע המו"מ בגלל שניסית לעבוד עלינו?". אני מסתכלת על בעלי.... בעלי מסתכל עליי: בוא קום.... לא רוצה . בעלי עדיין מתלבט לקום. הוא יודע כמה רציתי את השיש הזה. אבדתי כאן כל נימוס צרפתי.
- בוא קום.. אין מצב שאני סוגרת כאן. גם אם יעלה לי פי שתיים במקום אחר – אני לא אשן בלילה שסגרתי אם בן אדם לא אמין.
כאן הבחור שהבין שאבד לקוח חזר לאופיו הנוכלי והחצוף והתחיל לדבר גועלי...... אבל לא התבייש להתקשר שוב 5 דק' אחרי זה ואמר : חוזרים עכשיו אני סוגר ב1500 ₪ למטר. אבל זו הצעה לעכשיו בלבד. אל תחזרו מחר או מחרתיים.
עניתי לו : לא עכשיו ולא בכלל. וניתקתי.

אז איפה בכל זאת מצאתי את השיש שלי?
באחד השיטוטים אצל יבואני שיש. ראינו עשרות דוגמאות אחד יותר יפה מהשני. לא כולם התאימו לכחול של המטבח ולכן פסלנו אותם אבל שווה להראות אותם כאן.









2 התמונות הבאות - מדובר באותו שיש
ומכוון שהאור גרם לשוני בגוונים
למרות שהוא יפה - ויתרתי עליו
פחדתי שיהיה כהה מדי





את זה רציתי מאד (תמונה ומעל ומתחת)
אבל מדובר בשיש ולא גרניט
ולא מתאים למטבח

אחד שמאד רציתי במיוחד ומאד התאים למטבח אבל הסתבר להיות שיש שלא מתאים למטבח לא לרצפות. אמרו לנו רק גרנית .. אז המשכתי לחפש. ליד אותה פלטה עברתי כמה פעמים ומשומה לא משכה את העין שלי. הייתה נראת לי חיוורת ואפורה מדי. הי גם הייתה סדוקה באמצע. לקחתי בכל זאת את הפרטים שלה ופניתי למעבד שיש שבחרנו. (קרדיט ... שיש תורג'מן). הוא הגיע לבחון את הפלטה. בדק אם למרות הסדק באמצע ניתן להפיק ממנה מספיק חומר ומינימום חיתוכים לצורת ר'. פלטה יפיפייה אמר לי. חכי אחרי שננקה אותה מהחול והאבק.
סומכת עליך אמרתי לו. הוא בדק מה הסיפור של הפלטה. ... כן כן .. גם לפלטה שיש יש חיים חחח. פשוט פלטה עם סדק באמצע שאף אחד לא רצה באיטליה. היבואן קיבל אותה בחינם והיא תקועה אצלו. הצליח להפיק ממנה מחיר טוב. ובאמת גיליתי עד כמה היא יפה. יש בה כל מינה ניבים בצבע זהב ואבני קוורץ שמפוזרים בצורה אקראית.

נכון פלטה מהממת!!

לגבי הקנט, רציתי מקור ציפור . מצ"ב מפרט של קנטים שניתן לעשות בשיש. לצערי בגלל שמדובר בגרנית עם כל מיני ורידים ושוני בצבע ולא שיש בצבע אחיד מאד קשה לעשות מקור ציפור ושגם יצא יפה. צריך לדאוג לחיבורים מדוייקים ובסוף ויתרנו על הרעיון.
המשך כאן





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איטליה כן מחכה לי

כבר תקופה מה שאני לא מצליחה לכתוב. הכל נקטע פתאום כשחשבתי שאני עושה סבוב פני לחיים שלי, לקוחת אותם לידיים ולכיוון אחר לחלוטין. לכיו...

אולי יעניין אתכם גם